• Uw partner in bedrijfstrainingen

  • Ook in deze uitdagende tijd, Digitaal!

  • Zorg samen met ons, voor uw personeel.

Wie zijn wij?

VOBATCA is een dynamisch trainings-,coaching en adviesbureau dat midden in de samenleving staat en zich kenmerkt door een unieke combinatie van kennis en ervaring. We zijn een trendwatcher in de samenleving en zijn in staat snel te accelereren en te anticiperen op ontwikkelingen. Al onze producten worden vanuit de praktijk ontwikkeld.

De opleidingen van VOBATCA richten zich op de volgende drie principes;

  1. De juiste trainer voor het juiste onderwerp. Onze trainers worden zorgvuldig geselecteerd op vaardigheden die nodig zijn om het gewenste trainingsresultaat te halen. Waar nodig zullen meerdere trainers worden ingezet elk met hun eigen specialisme.
  2. Precies genoeg en precies op tijd. De opleidingen en trainingen sluiten aan op het kennis en functionerings-niveau van de deelnemer.
  3. Praktisch verbinden van leren en werken. Onze opleidingen en trainingen hebben altijd een praktische inslag. Wij vinden het belangrijk de deelnemers aan onze opleidingen concrete vaardigheden mee te geven voor direct gebruik in de dagelijkse werksituatie.

Wat houd ons bezig?

VOBATCA richt zich op organisaties en individuen die iedere dag te maken hebben met vormen van financiële fraude en complexe thema’s rondom diversiteit. We onderscheiden ons door een verregaande specialisatie in de wereld van financiële instellingen en andere frontlinie organisaties zowel profit als non profit.

We ondersteunen organisaties en individuen in trajecten met als centraal thema diversiteit in onderzoeken en de vertaling daarvan naar de medewerkers en organisatie. Vanuit een scherp oog voor de samenleving, leren we organisaties en individuen verschillen tussen mensen en culturen te begrijpen en te overbruggen. Dat doen we zowel op strategisch, tactisch en operationeel niveau.

We leren onze klanten professioneel te handelen. We houden ons bezig met complexe vraagstukken op het gebied van wet en regelgeving en vertalen deze in pragmatische handreikingen. Onze producten leveren wij in de vorm van training, coaching en advies.

Wat kunnen wij voor u doen?
Coaching
Training
Consultancy
Maatwerk
Onze Diensten.
Multicultureel vakmanschap

Effectief leren omgaan met diversiteit op de werkvloer? Dan is deze training iets voor jou. We trekken in de training het begrip diversiteit breed. We houden rekening met de veranderende maatschappij en werkvloer. Dilemma’s die professionals mogelijk tegen komen in de praktijk zowel intern als extern worden tijdens de training behandeld. Bewustwording staat in deze training centraal.

Denk hierbij aan het verkrijgen van inzicht in jouw eigen waardensysteem. Ook leer je hoe hoe jouw waardensystemen kunnen verschillen van die van anderen. De training kan ook toegespitst worden op deelnemers met een leidinggevende functie.

Op locatie / Digitaal
Training
Bedrijfsleven
Intercultureel communiceren

Welke factoren spelen een rol tijdens een communicatieproces?

Om die vraag draait het in de training intercultureel communiceren.

Wanneer professionals communiceren houden ze zich vaak onbewust aan (aangeleerde) richtlijnen. Deze richtlijnen bepalen welke verbale en non-verbale communicatie we gepast en ongepast vinden. Wat in de ene cultuur beleefd is, kan door iemand uit een andere cultuur als beledigend gezien worden.

Hoe kun je op een effectieve en constructieve manier contact maken met individuen of groepen met een andere culturele achtergrond? In de training interculturele communicatie krijg je hiervoor handvatten aangereikt, zonder dat je daarbij je eigen richtlijnen opzij hoeft te zetten. Zo kun je gesprekken aangaan zonder dat je daarbij je eigen richtlijnen opzij hoeft te zetten.

Op locatie / Digitaal
Training
Bedrijfsleven
Opsporen en verhoren/interviewen

Opsporings- en verhoortechnieken werken niet voor iedere doelgroep even effectief. In de training Opsporen en Verhoren leer je informatie effectief en efficiënt verzamelen.

Om opsporing efficiënter te laten verlopen en meer uit verhoren/interviews te halen, kan het helpen om te differentiëren. Ofwel: technieken af te stemmen op de culturele achtergrond, waardensystemen en communicatiestijlen van de persoon of doelgroep in kwestie. Resultaat? Betere opsporings- en verhoorprocessen.

In de training Opsporen en Verhoren koppelen we theorie direct aan praktische vaardigheden. We leren deelnemers schakelen tussen verschillende technieken. Zo leer je informatie effectief en efficiënt te verzamelen.

Op locatie / Digitaal
Training
Overheidssector
Weerbaarheid

In onze complexer wordende samenleving kan professioneel handelen in botsende situaties lastig zijn en spanning veroorzaken.Tijdens de training Weerbaarheid krijgt de deelnemer achtergrondinformatie over de oorzaken van spanning in contact met, en tussen, verschillende doelgroepen. Tevens wordt er gewerkt aan mentale en fysieke weerbaarheid.

Op locatie / Digitaal
Training
Bedrijfsleven
Integriteit & omgangsvormen

De Arbowet verplicht de werkgever ongewenste omgangsvormen te voorkomen dan wel te beperken. Ongewenst gedrag gaat ten koste van welzijn en productiviteit van medewerkers. Leidinggevenden hebben een hoofdverantwoordelijkheid in het zorg dragen voor een veilige werkplek. Wat zijn je instrumenten en hoe zet je ze effectief in?

Op locatie
Cursus
Overheidssector
Onze Partners.